Luister, en volg je droom. Ik help je om in actie te komen.

En dan denk je natuurlijk: ‘Tuurlijk. Zal wel. Ik heb al zoveel geprobeerd om mijn droom te volgen. Het werkt niet. Ik krijg geen steun. De hypotheek moet betaald worden. Ik heb verplichtingen’.

Maar stiekum denk je: hoe dan? Want dat is het, je droom blijft hangen. En dat is logisch, want je droom, die komt rechtstreeks uit je hart. Die zegt iets over wie jij bent en wat jij belangrijk vindt in je leven. Deze droom, die is echt.

Lijkt het belangrijk om te luisteren naar wie JIJ bent? Ik kan je uit eigen ervaring vertellen wat er met je kan gebeuren als je NIET luistert naar jezelf. En ik kan legio voorbeelden opnoemen want ook mijn vriendinnen ervaren het zo en ik zie het ook om me heen. Ikzelf heb kantje boord gestaan van een burn-out. Ik heb het even rustig aan gedaan maar niet echt geluisterd naar mezelf. Ik vond het lastig, ik moest door want, inderdaad, ook mijn hypotheek moest betaald worden. Maar later kwam toch de man met de hamer, nu dusdanig dat ik wel moest luisteren. Ik kon letterlijk niet meer voor uit, ik kon nauwelijks meer lopen. En dat is echt niet wat je wilt voor jezelf.

Wat kan je doen om uit de vicieuze cirkel te stappen van verplichtingen versus droom?

1. Realiseer je dat je niet tevreden bent met je huidige situatie. Het gaat hier om bewustwording. Onderzoek ook waarom dat zo is. Soms weet je niet eens dat je een droom hebt, maar ben je ‘gewoon’ onrustig, ontevreden, ongelukkig. Doe hier iets aan!
2. Je weet nu wat je niet wilt, maar wat wil je dan wel? Wat wil jij, wat zegt jouw hart? Ga op onderzoek uit. Laat alle antwoorden toe.
3. Je weet nu wat je wel wilt. Maak een plan om daadwerkelijk te bereiken wat je wilt.
Zoek steun, betrek hier anderen bij. Het belangrijkste? Doe het. Dit gaat over JOU. En jij bent de belangrijkste persoon in jouw leven. Succes.

Dit is in een notendop wat mijn werk inhoudt: ik help je verder om in actie te komen om je dromen en doelen te verwezenlijken. Daarbij ben jij het uitgangspunt. Misschien weet je niet wat je wilt en kan je daar ondersteuning bij gebruiken. Misschien weet je heel goed wat je wilt en ben je toe aan het maken van dat stappenplan om daadwerkelijk te gaan bereiken wat je wilt en heb je daarbij iemand nodig om mee te sparren. Iemand die het heeft meegemaakt, die weet waar je het over hebt.

Voor meer informatie: http://www.machteldsikkema.nl

